Основні принципи підвищення кваліфікації педагогічних працівників:
Де вчителі можуть підвищувати кваліфікацію?
Форми, за якими можна підвищувати кваліфікацію:
Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.
Планування підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти здійснюється у два етапи (пункт 17 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого Постановою КМУ №800 від 21.08.2019 р.)
Дії педагогічного працівника:
І етап
ІІ етап
Дії керівника
Керівник забезпечує на І етапі планування підвищення кваліфікації:
Керівник забезпечує на ІІ етапі планування підвищення кваліфікації:
План підвищення кваліфікації закладу освіти на відповідний рік має включати:
– список педагогічних працівників, які повинні пройти підвищення кваліфікації у цьому році,
– теми (напрями, найменування),
– форми, види, обсяги (тривалість) підвищення кваліфікації (у годинах або кредитах ЄКТС),
– перелік суб’єктів підвищення кваліфікації,
– строки (графік),
– вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або примітку про безоплатний характер надання такої освітньої послуги чи про самостійне фінансування підвищення кваліфікації педагогічним працівником.
Результати підвищення кваліфікації не потребують окремого визнання чи підтвердження | У суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою | |
Результати підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної (вченої) ради відповідного закладу освіти | У інших суб’єктів підвищення кваліфікації |
Протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації педагогічний працівник подає до педагогічної ради закладу освіти клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації та документ про проходження підвищення кваліфікації |
Педагогічний працівник, який має науковий ступінь та/або вчене, почесне чи педагогічне звання (крім звання “старший вчитель”) подає звіт про результати підвищення кваліфікації або творчу роботу, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного або науково-педагогічного працівника (у разі наявності). Форму звіту визначає відповідний заклад освіти. Обсяг підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) зараховується відповідно до визнаних результатів навчання, але не більше 30 годин. |
Окремі види діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти можуть бути визнані як підвищення кваліфікації |
Протягом місяця після завершення підвищення кваліфікації педагогічний працівник подає до педагогічної ради: клопотання про визнання, копію документа про підвищення кваліфікації |
Засідання педагогічної ради відбувається протягом місяця з дати подання клопотання |
Здійснюється перевірка права іншого суб’єкта надавати освітні послуги з підвищення кваліфікації (наявність програми, вебсайту, відповідності документу про результати підвищення законодавству) |
Педагогічна рада заслуховує педагогічного працівника щодо якості виконання програми підвищення кваліфікації, результатів підвищення кваліфікації |
За результатами перевірки суб’єкта та виступу педагогічного працівника педагогічна рада приймає рішення про визнання/невизнання результатів підвищення кваліфікації. У разі невизнання – надає рекомендації щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів та/або прийняття рішення щодо неможливості включення даного суб’єкта до плану підвищення кваліфікації |
Педагогічна рада протокольно фіксує інформацію про підвищення кваліфікації певного педагогічного працівника: повне найменування суб’єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації; прізвище та ініціали (ініціал імені) педагогічного працівника, який підвищив кваліфікацію; форму, вид, тему (напрям, найменування) підвищення кваліфікації та його обсяг (тривалість) в годинах та/або кредитах ЄКТС |
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти | |
Всеосвіта – спільнота активних освітян | |
Освітній проект На урок | |
EdEra — студія онлайн-освіти | |
АЦР – Академія цифрового розвитку | |
АІРО – Академія інноваційного розвитку освіти | |
Центр прогресивної освіти "Генезум" | |
ВУМ - це освітня ініціатива, яка поширює ідеї і сприяє розвитку громадянського суспільства в Україні | |
Видавнича група "Основа" | |
Центр розвитку кадрового потенціалу при Сумському державному університеті | |
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія | |
Постанова Кабінету Міністрів України № 800 від 21 серпня 2019 року "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників"
Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-683 від 04 листопада 2019 року "Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників"
Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-141 від 04 березня 2020 року "Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти"