Кожен з нас пройшов складний шлях від першого шоку до усвідомлення факту: в Україні триває війна. Ми всі намагаємось адаптуватися до нових реалій і цей процес сам по собі доволі болісний, адже супроводжується регулярними травмуючими подіями. Це створює додаткове навантаження на нестабільний психоемоційний стан людей. Кожен з нас шукає спосіб, який допоможе зібрати себе докупи, якимось чином впорядкувати своє життя та відновити внутрішні ресурси.
Психологи – це люди, які також мають певні моменти перевантаження, перебувають у постійному стресі – від великої кількості щоденних обов’язків, особливо зараз.
Резильєнтність психолог може зберігати та підвищити багатьма способами. І одним з найкращих та найефективніших шляхів емоційного відновлення є арт-терапія.
5 травня 2023 року відбувся постійно діючий семінар практичних психологів та соціальних педагогів на тему: «Шляхи відновлення ресурсів особистості у воєнний час засобами арт-терапії». Мета заходу – удосконалення професійної майстерності і розвитку творчого потенціалу психологічної служби Полонської ТГ.
Педагоги мали змогу відновити ресурсність та покращити свій емоційний стан за допомогою арт-терапевтичних вправ під час проведення психологічної майстерки.
Давня народна мудрість каже: «Дорогу долає той, хто не стоїть на місці», хто не хоче відставати, постійно рухається вперед, і не зупиняється, а досягнувши вершини, підіймається вище. У цьому полягає основна місія сучасного учителя – бути готовим до застосування нових освітянських ідей, постійно навчатися, перебувати у творчому пошуку. Саме таким педагогом є Кропельницька Марина Антанасівна, вчитель початкових класів Полонського ліцею № 3 імені М.Свінціцького.
З метою поширення досвіду роботи, відповідно до запитів професійної спільноти вчителів початкових класів, центром професійного розвитку педагогічних працівників заплановано серію майстер-класів «Від простого до складного».
27 квітня 2023 року розпочато І блок занять, впродовж якого розглянуто теми: «Створення власних навчальних матеріалів для НУШ засобами безкоштовних ресурсів» та «Створення професійних матеріалів для зворотнього зв'язку з учнями за допомогою онлайн-завдань».
Педагог ознайомила присутніх з функціоналом сучасних онлайн-інструментів Rasterbator, Mentimeter, Rebus, Wordwall, Сlasstools, які дозволяють учителю початкових класів здійснювати методичну й навчальну діяльність, працювати дистанційно (у синхронному й асинхронному режимах), створювати дидактичні та роздаткові матеріали, проводити опитування та організовувати оцінювання, ігри та проєки, експериментувати, займатися самоосвітою та підвищувати кваліфікацію.
Працюючи над вдосконаленням своєї цифрової компетентності, Марина Антанасівна здобуті знання та вміння систематично закріплює на своїх уроках та радо поділилася своїми здобутками з колегами.
Сучасні можливості ІКТ дозволяють педагогам не лише організовувати освітній процес навіть за найскладніших умов, але й зробити його максимально продуктивним і цікавим для учнів.
Приємним є факт, що громада багата на педагогів, творчість яких надихає, стимулює до нових звершень, ведучи за собою інших та тих, котрі прагнуть рухатись вперед, досягаючи власних вершин.
Креативність – це значною мірою рішення, яке будь-хто може прийняти, але насправді мало хто приймає, побоюючись, що соціальні наслідки такого рішення будуть надмірно серйозними. Тому-бо й надвзичайно важливо, щоб школа стимулювала учнів креативно мислити, посилюючи в них бажання креативити й послаблюючи побоювання щодо соціальних наслідків від цієї діяльності.
Неформальний зворотний зв’язок, постановка цілей, позитивні виклики, робота в команді, відносна свобода у виконанні завдань та належне визнання й стимулювання розробляти нові ідеї – усе це є передумовами середовища для креативності. І навпаки, жорстка критика нових ідей, прагнення зберегти статус-кво, небажання ризикувати перед вищим керівництвом і надмірний тиск часових обмежень є тими чинниками середовища, які можуть гальмувати креативність.
З метою обговорення даної теми, 20 квітня проведено заняття постійно діючого семінару вчителів хімії та біології на тему «Формування креативного мислення учасників навчального процесу в умовах модернізації традиційної освіти». В рамках семінарського заняття педагоги розробили ментальну мапу «Компетентності здобувача освіти», практикувалися в розробленні компетентнісно - орієнтованих завдань, проектуючи свою подальшу діяльність. Активно долучились учасники засідання і до практикуму «Візуальний і теоретичний матеріал для НМТ – 2023 з біології та хімії», уявивши себе на якийсь час здобувачами освіти та розв’язуючи різноформатні завдання.
Час промайнув швидко, в приємному колі однодумців з позитивними налаштуваннями та бажанням співпрацювати та творити.
18 квітня, на виконання плану роботи професійної спільноти вчителів географії на 2023 рік, проведено заняття постійно діючого семінару на тему «Робота вчителів природничої освітньої галузі в умовах НУШ. Компетентнісно-орієнтована освіта та ключові нововведення Нової української школи».
В ході заняття Лесею Низовець, консультантом КУ «ЦПРПП» розглянуто питання модернізації традиційної системи освіти та проведено практикум «Проектування компетентнісно - орієнтованих завдань як складової якісної освіти». Алла Яськова, вчитель географії Полонського ліцею №7 та Людмила Загоренко, вчитель географії Полонського ліцею №1 поділилися напрацюваннями з питання «Трансформація традиційних методів навчання за допомогою інноваційних технологій відповідно до вимог сучасності». В творчій співпраці педагоги вирішували проблемні питання, працювали над розробленням завдань та планували подальшу роботу для розвитку.
Сьогодні, 12 квітня, Вигоняйло Микола, учень 7 класу Полонського ліцею №2 на міжшкільній науково–практичній конференції, приуроченій Дню космонавтики зазначив, що навіть, не будучи конструкторами, кожен в майбутньому зможе відбудувати свою мрію, якою б вона не була. Надзвичайно приємно спостерігати за тим, як діти мріють, роблять перші кроки для реалізації своїх задумів, презентують свої творчі напрацювання, аргументують та відстоюють власну позицію. Конференція «Нескорена мрія» об’єднала учнів Новоселицького ліцею, Полонських ліцеїв №1, №2, №4, №7 та гімназії №6, які не лише мали можливість ділитися своїми виступами, а й стали активними учасниками квесту «Подорож у космос». Юні космонавти створювали «хмари слів», розгадувати анаграми та на якийсь час занурилися у інший простір: збудували власну ракету, зібрали валізу з необхідними речами, відкрили власне сузір’я та навіть зустрілися з прибульцями. Маленька подорож, яку діти згадуватимуть з посмішкою та приємними емоціями – саме тим, що є поштовхом до великих відкриттів та здобутків. Нехай дитячі мрії здійсняться, а праця вчителів, які навчають молоде покоління стане чудовим фундаментом майбутніх винаходів.
Наближається світлий день Великодня, і з нагоди цього свята 11 квітня психологом Центру професійного розвитку педагогічних працівників був організований Майстер-клас "Великдень РАЗОМ" для жителів Полонської громади та внутрішньо переміщених осіб.
Захід відбувся в інтеграційному форматі разом з психологами благодійного фонду «Рокада» та з художницею, писанкаркою Аллою Фелонюк.
Психологи, запропонували присутнім зануритись разом з ними у великодню атмосферу та поговорили про те, чому не слід відмовлятися від традицій і як побороти сум, якщо ви далеко від родини й домівки.
Традиції та звичаї – це цінності. В часи війни вони не обхідні кожному українцю. Адже це стержень, що надає сил вистояти й покращує самопочуття.
Майстриня розповіла присутнім про зміст закодованих символів, техніку та особливості розпису пасхальних яєць і традиційні орнаменти.
Писанкарство – це чудова арт-терапія, як для дітей так і для дорослих. Адже запах воску, дрібні повторювальні елементи, усе це розслаблює і вводить у стан спокою, а також налаштовує на святковий лад та дарує передчуття Великоднього настрою.
Дуже важливо навчитися розписувати писанки, і не обов’язково це робити професійно. Найголовнішим є те, щоб це мистецтво передавалося з покоління в покоління, не перериваючи зв’явок, адже писанки – це наша ідентифікація, це те що робить нас українцями. Присутні з радістю брали участь у цьому процесі та долучилися до створення святкової атмосфери.
Такі заходи не лише знайомлять дітей з українськими звичаями, але й допомагають зустріти нових друзів, розвинути творчі здібності, відчути себе частиною колективу та цікаво провести дозвілля.
На сьогоднішній день у всьому світі спостерігається стрімке зростання кількості дітей з розладом аутистичного спектру (РАС). Бути іншим складно, відрізнітись дуже не просто. Ці люди несуть своє і ми можемо принаймні не обтяжувати цю ношу своїм незнанням, нерозумінням чи не сприйняттям.
30 березня в приміщенні адмінбудівлі ("КУ" ЦПРПП) відбувся семінар-тренінг для вчителів-логопедів Полонської ОТГ на тему «У нас дитина РАС".
З вітальним словом до учасників семінару-тренінгу звернулася психолог ЦПРПП Наталія Яремчук, яка розповіла про важливість роботи вчителя-логопеда.
Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру Оксана Марчук поділилась досвідом роботи з дітьми, які мають розлади аутистичного спектру, розповіла присутнім про особливості мовленнєвого, психічного та сенсорного розвитку дітей з РАС.
Під час тренінгу було зроблено акцент на унікальності і особливості кожної людини, зазначено важливість та необхідність вміння розуміти та знаходити підхід до особливої дитини, ефективно взаємодіяти з нею. А також
продемонстровано засоби діагностики і методику роботи з дітьми-аутистами.
В теплій атмосфері доброзичливості логопеди отримали дієві поради щодо роботи з дітьми з РАС та поділились власним досвідом.
Важливо, бачити - не діагноз, не дефект, а дитину, її можливості, її сильні сторони.